zondag 19 oktober 2008

Bloemencorso in Zundert

De laatste zondag van september was weer het jaarlijkse bloemencorso in Zundert. Na een paar jaar van andere verplichtingen kon ik er dit jaar weer bij zijn. En daar was ik blij om want ik heb een heleboel mooie herinneringen aan dit evenement. Weken achter elkaar spendeerde ik elke vrije avond in de corsotent: eerst papier mache plakken, daarna bloemen plukken, van spijkers voorzien en de laatste drie dagen moeten al die bloemen stuk voor stuk met de hand op de wagen worden geprikt.

Dit jaar maakte 'mijn' buurtschap, de Veldstraat, een wagen met de titel 'Boerendans.


En dit is het stukje waar wij zaterdagavond een paar uur aan bezig zijn geweest.

We kregen de elfde plaats van de negentien mededingers. Niet zo goed dus.

Dit was 'Wolf!' de wagen van buurtschap Klein-Zundert, waar mijn neefjes uren werk in hebben gestoken. Die kreeg de tiende plaats, ietsje beter dus.


De wagen van de buurtschap waar Becky bij helpt, De Berk, had de illustere naam 'Tuin der Lusten'. Hij kreeg de derde plaats, dus Becky was helemaal blij.



De terechte winnaar was 'Booming City' van Helpt Elkander. Heel indrukwekkend en innovatief (met led-verlichting in de wagen verwerkt).

1 opmerking:

Anoniem zei

Marieke toch. Je weet toch wel dat Bloemencorso de eerste zondag van september is en niet de laatste?