dinsdag 3 februari 2009

de K de E de R de K

De kerk. We zijn zondagochtend naar de mis geweest in een katholieke kerk die we in gedachten hebben om volgend jaar in te trouwen. Die wilden we wel eens van dichtbij bekijken. Ik moet zeggen dat ik het een van de mooiste kerken vind in Nederland. Geweldig pompeus. 

Ook bijzonder weer eens een zondagsmis bij te wonen. Ik zong vroeger in het jongerenkoor van de kerk in Zundert en heb toen dus veel missen bijgewoond. Daarna ben ik, buiten de bijzondere gelegenheden, eigenlijk niet meer geweest. Ik stond er versteld van hoeveel van de lithurgie, de gebeden, gebruiken, me nog bij zijn gebleven. En het geeft toch altijd weer food for thought.

Binnenkort gaan we ook speuren naar wat geschikte feestlocaties met onze ceremoniemeester. Suggesties zijn welkom. Wel graag in de binnenstad van Utrecht. 

Fun stuff!

1 opmerking:

Hester zei

Welke kerk is het dan?????
Ik ben niet nieuwsgierig of zo :)