woensdag 6 april 2011

No more borstvoeding

Sinds afgelopen zondag, 3 april, krijgt Leah alleen nog maar flesvoeding.
Joepie! Dat betekent dat ik:
de nacht- en vroege ochtendvoedingen niet meer alleen hoef te doen,
die afschuwelijke voedingsbeha's aan de wilgen kan hangen,
ik weer alles kan eten en drinken wat ik wil,
niet meer perse losknoopbare of wegschuifbare kleding hoef te dragen,
me niet meer hoef terug te trekken om haar te voeden in het openbaar,
geen nachtelijke wet t-shirt contests meer heb!


Ik som maar even de positieve punten voor mezelf op, want het was wel even moeilijk afscheid nemen van onze intieme momentjes samen. Leah heeft precies drie maanden borstvoeding gehad. Na heftige opstartproblemen hebben we daar uiteindelijk alletwee erg van genoten.

Ik heb me echter van begin af aan voorgenomen dat ik niet zou gaan kolven op kantoor. Ieder z'n keuze uiteraard, maar als ik aan het werk ben, wil ik me daar ook honderd procent op kunnen richten. Me drie keer per dag een half uur terugtrekken om te kolven, past daar voor mij niet bij.

Voordat ik weer aan de slag ging, had ik daarom de borstvoeding overdag afgebouwd. Dat betekende dat ze drie keer uit de fles dronk en drie keer aan de borst. Sinds ze echter hele dagen naar het kinderdagverblijf gaat, is ze zo moe dat ze doorslaapt 's nachts. Heel fijn natuurlijk, maar daarmee viel al 1 voeding af.

Afgelopen week stond ik voor m'n werk tot 's avonds laat op een vakbeurs. Hartstikke leuk om te doen, maar daarmee viel ook de late avondvoeding aan de borst weg. Ik heb nog een paar dagen geprobeerd de ochtendvoedingen erin te houden, maar het werd steeds moeilijker m'n 'melkquotum' te halen. Daarom besloot ik de dag voor Leah's derde vermaanddag de laatste borstvoeding te geven. Het is goed zo. Gelukkig heeft PB nog wat mooie foto's van deze mijlpaal geschoten. En ze drinkt hartstikke goed uit de fles!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

TIETUH!!!!!!!!!!!!!!!!!

t vd linden zei

Beste Marieke, zou ik de foto van alleen je baby aan de borst mogen gebruiken voor de website van regionaal netwerk lactatiekundigen Utrecht. De kleuren van de foto passen precies bij kleuren van de site.
info@centrumvoorborstvoeding.nl

Mvg T van der Linden