zaterdag 24 mei 2008

Is that chocolate or poo?

Is this chocolate or poo?Geen van beiden. Het is onze vers gebeitste balkon. Kijk es hoe mooi het is geworden.


De kleur is bruin nr. 800 van Ceta Bever maar laat zich beter omschrijven als melkchocolade of poep.

De balustrade was al verwaarloosd toen we het huis kochten twee jaar geleden. We gokken dat hij een jaar of vijftien geleden voor het laatst is gebeits. Op veel plaatsen was de lak eraf en het hout was verweerd en grijs geworden. Nu hebben we ons er eindelijk toe kunnen zetten de boel aan te pakken. En het weer werkt ook mee, wat wel belangrijk is.
Ik heb op mijn vrije vrijdag het meeste werk gedaan. Het hout moest helemaal kaal worden geschuurd wat best een klus is. Maar dat is geen probleem voor mij hoor. Ik = stoere frouw.
Daarna de eerste laag beits erop gelegd. Toen pas kwam ik erachter dat ons balkon deze heerlijke vieze kleur zou krijgen, ik vind hem gaaf. Maar ja, dat was hard werken, dus wat doet een stoere frouw dan? Precies, een koud biertje pakken en in bad gaan liggen. Vandaag hebben we samen de tweede laag aangebracht en morgen doen we nog een laatste laag. Dan ziet ons balkon er weer helemaal uit om op te eten. Of om uit te scheiten. Wat je wil.

Geen opmerkingen: