zaterdag 24 mei 2008

Run run run

Vorige week zondag hebben Hester en ik voor de tweede keer meegedaan aan de Marikenloop in Nijmegen. Het weer was goed, de stemming zat erin en we hebben lekker gelopen. Ik heb een tijd neergezet van 31:37 waar ik erg tevreden mee ben. Zeker aangezien ik dezelfde vijf kilometer vorig jaar in 34:14 liep.
Nu ben ik niet op mijn charmantst op finish-foto's om het zacht uit te drukken, maar ik zet het bewijsmateriaal er toch even bij. Links van 2007 (3428), rechts is van dit jaar (1760).




Toen Hester en ik weer wat waren bijgetrokken (medaille in de pocket, biertje erbij) heeft Hesters huisgenoot uit Zweden die met ons mee ging om aan te moedigen, Annika, deze veel mooiere foto gemaakt. Thanks Annika for the lovely picture and the support. I had a great time!

Dit jaar heeft de organisatie van de Marikenloop alle deelneemsters die Marieke, Marike, Mariken of Marique heten gevraagd om op een groepsfoto te gaan. Want dat is toch een bijzondere naam zowel voor de loop (veruit de meest voorkomende voornaam onder de lopers) als voor de stad Nijmegen (Mariken van Nimwegen, go educat yourself!). Daar ben ik niet te beroerd voor natuurlijk! Ik ben de vierde Marieke van links op de onderste rij (roze shirt). Zoals je kunt zien, zijn Marieke's over het algemeen hele gezellige lachebekjes. Er deden 7.265 vrouwen mee aan de Marikenloop (en 0 mannen by the way) zo'n 160 van heetten Marieke, Marike, Mariken of Marique (die laatste variant ben ik overigens nog nooit tegen gekomen). Ze waren er niet allemaal voor de foto, maar wel zo'n beetje de helft. Ik vind het best bijzonder, met een stuk of tachtig (semi-)naamgenoten op de foto!Enfin, ik heb een hele leuke dag gehad en Hester en ik gaan volgend jaar natuurlijk weer meedoen want een goede traditie moet voortgezet worden (ook al is hij pas twee jaar oud). De eerstvolgende loop die ik gepland heb staan is de Bridge to bridge in Arnhem op 14 september, wederom met Hester. En daarna doe ik hopelijk weer mee aan de 4 Mijl van Groningen op 12 oktober samen met Ritsert en Bas. Dat hangt ervan af of ik niet te laat ben met inschrijven, maar anders lukt het vast wel om net als vorig jaar via Marktplaats een startnummer te bemachtigen. Genoeg dus om voor te trainen deze zomer. Als iemand nog andere leuke runs weet in de tussentijd... Laat het me weten!

Geen opmerkingen: