woensdag 2 april 2008

Lentekonijntje

Vandaag was eindelijk een typische lentedag. Hij begon grijs en druilerig, maar tegen een uur of vijf werden ik en de andere corporate drones gewekt door een lekker zonnetje dat de kantoren verwarmde.

Na een lange dag intensief werken, liep ik van ons kantoorpand naar metrostation Heemstedestraat. Dat is een prettig wandelingetje van vijf minuten, aan de linkerkant langs een watertje waarvan ik bij god de naam niet weet, en aan de rechterkant een miniatuur excuus voor een parkje met bomen en gras. En daar zag ik hem. Geen idee wat hij daar deed, maar hij zat er lekker te grazen alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Een wild konijntje. Althans het zag eruit als een wild konijntje, en ik zie mezelf toch wel als een soort van expert.
Ik probeerde een foto te maken maar ik geloof dat ze het monster van Loch Ness wel eens beter hebben kunnen vastleggen.

Maar gelukkig heb ik het bewijs ook op film...

Ik had in dit veldje wel een paar keer een overduidelijk tam konijntje zien zitten. Maar deze ben ik al een tijd niet meer tegen gekomen. Die zal het waarschijnlijk niet gered hebben. Ook zie ik vanuit de metro bij station Sneevlietweg regelmatig een paar knalgroene papegaaien rondvliegen. Zouden die ontsnapt zijn of worden die gewoon elke dag zo uitgelaten? Hoe dan ook, een wild konijn zo midden in Amsterdam vind ik toch wel bijzonder.

Geen opmerkingen: